خودرو

در مورد خودرو و قیمت خودرو هر چی بخواید هست اینجا

خودرو

در مورد خودرو و قیمت خودرو هر چی بخواید هست اینجا

در مورد خودرو و قیمت خودرو هر چی بخواید هست اینجا

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در هر معامله‌ای نیاز به طی مراحل قانونی و حقوقی دارد که اطلاع از آنها به راحت‌تر و مطمئن‌تر شدن روند معامله کمک بسیاری می‌کند؛ چرا که اگر از این مراحل آگاهی کافی وجود نداشته باشد، مشکلاتی را در پی دارد.

خرید و فروش خودرو از آن نوع معاملاتی است که ممکن در زندگی هر فردی اتفاق بیفتد پس آگاهی از روند حقوقی نقل و انتقال خودرو بسیار ضروری است.

 

نقل‌ و ‌انتقال خودرو در قانون

 

طبق ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی کسانی که دو طرف معامله خودرو هستند باید نقل‌ و ‌انتقال خودرو را به ‌وسیله سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند و هر دو طرف معامله، برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

 

در ادامه نکاتی درباره مراحل حقوقی خرید و فروش خودرو آمده است؛

 

در ابتدای امر می‌بایست یک مبایعه نامه نوشته شود و در آن شرایط معامله که مورد رضایت و توافق دو طرف است، ثبت شود.

 

در مرحله دوم باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد تا از فروشنده فک پلاک شود و نصب پلاک برای خریدار انجام شود.

 

پس از این مرحله باید هر دو طرف معامله به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و سند را به نام خریدار بزنند تا مالکیت خودرو به خریدار منتقل شود.

 

البته بسیار ضروری است که خریدار پیش از تصفیه حساب کامل، یک نسخه از خلافی خودرو را که از مراکز پلیس+۱۰ در همان تاریخ گرفته شده، از فروشنده دریافت کند. تا میزان خلافی خودرو را پیش از تکمیل معامله بداند. این نکته درباره حساب عوارض شهرداری خودرو هم صدق می‌کند.

 

زمان تصفیه حساب نیز پیش از امضای سند است که آن هم باید در دفاتر اسناد رسمی و در حضور سردفتر انجام بگیرد تا برای هیچکدام از دو طرف معامله مشکلی پیش نیاید.

  • kia mo
  • ۰
  • ۰

دنده‌ای

1396                                        44

1395                                        42

1394                                        41

اتومات

1396                                        52

1395                                        47.5

1394                                        45.5

 

  • kia mo
  • ۰
  • ۰

قیمت برلیانس h230

دنده‌ای

1396                                        38.5

1395                                        36

1394                                        34.5

اتومات

1396                                        45

1395                                        41

1394                                        39.5

  • kia mo
  • ۰
  • ۰

رنو کپچر؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

 کپچر کراس‌اوور کامپکت شرکت خودروسازی رنو است که در ابتدا در قالب یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۱ به‌ نمایش گذاشته شد؛ اما نسخه‌ی تجاری این خودرو در سال ۲۰۱۳ و در همان نمایشگاه رونمایی و فروش آن نیز در آوریل همان سال در کشور فرانسه آغاز شد.

طی سال‌های گذشته در بازار خودروی بسیاری از کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند به محبوبیت چشم‌گیری دست یافته‌ است؛ در این بین خودروهای کراس‌اوور جمع‌وجور به‌ دلیل عملکرد قابل قبول، فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب بسیاری از افراد به‌خصوص جوانان بدل شده‌اند. شرکت رنو نیز برای بهره‌گیری از این گرایش به‌وجودآمده و سوددهی بیشتر، با عرضه‌ی خودروی زیبایی همچون کپچر، سعی دارد به رقابت با کمپانی‌های دیگر فعال در این حوزه بپردازد. 

مشخصات فنی رنو کپچر

شرکت رنو خودروی کراس‌اوور کپچر ۲۰۱۷ را در نسخه‌های متنوعی با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌کند. نسخه‌های بنزینی این خودرو با پیشرانه‌هایی با حجم ۸۹۸ و ۱۱۹۷ سی‌سی عرضه می‌شوند. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌‌سایت رنو، این پیشرانه‌ها به‌ ترتیب قادر به تولید توان بیشینه‌ی ۹۰ و ۱۲۰ اسب بخار هستند. توان بیشینه‌ی هردوی این پیشرانه‌ها در دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است.

رنو نمونه‌ی ضعیف‌تر این پیشرانه را تنها با جعبه‌دنده‌ی دستی همراه می‌کند؛ اما مدل‌هایی که با پیشرانه‌ی ۱۲۰ اسب بخاری عرضه می‌شوند، با دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و ۶ سرعته‌ی اتوماتیک دو کلاچه قابل سفارش هستند. یکی از نکات ناامیدکننده در ارتباط با کراس‌اوور رنو کپچر بهره‌ نبردن آن از سیستم چهارچرخ محرک است؛ توان خروجی پیشرانه‌ی این خودرو تنها به چرخ‌‌های جلوی آن منتقل می‌شود و به‌طور حتم این مسئله تأثیری منفی در عملکرد خودروی مورد بحث خواهد داشت.

 

کراس‌اوور رنو کپچر در داخل کشور توسط شرکت ایران‌ خودرو و تنها با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ی خودکار عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی یادشده از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است و از توربوشارژر نیز بهره می‌برد، ضمن آنکه عملکرد سوپاپ‌های آن توسط سیستم VVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود. 

 

طبق اعلام ایران‌خودرو، این پیشرانه قادر است حداکثر توان ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر، به‌ترتیب در دورهای موتور ۴۹۰۰ و ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر سرعت رنو کپچر ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت و مدت‌زمان مورد نیاز برای رسیدن آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۰.۹ ثانیه است. ایران‌خودرو میزان مصرف سوخت رنو کپچر را در حالت ترکیبی، ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

در مورد سیستم تعلیق رنو کپچر نیز باید بگوییم کمپانی سازنده‌ی فرانسوی، سیستم تعلیق جلو را از نوع مک‌فرسون مستقل و بخش عقب را از نوع سیستم تعلیق نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی انتخاب کرده است. رنو برای چرخ‌های جلوی این خودرو ترمز دیسکی انتخاب کرده است؛ اما برای چرخ‌های عقب، از ترمزهای کاسه‌ای استفاده شده است.

مشخصات  رنو کپچر

حجم موتور (سی‌سی)   ۱۱۹۷

تعداد سیلندر                ۴

تعداد مجموع سوپاپ    ۱۶

حداکثر قدرت خروجی   ۱۲۰

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)   ۱۹۲

شتاب صفر تا صد (به ثانیه)            ۱۰.۹

نوع جعبه دنده              ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

حجم باک (لیتر)           ۴۵

مصرف سوخت شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)        -

مصرف سوخت بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)     -

مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)           ۵.۹

طول (میلی‌متر)           ۴۱۲۲

عرض (میلی‌متر)          ۱۷۷۸

ارتفاع (میلی‌متر)           ۱۵۶۶

وزن خالص (کیلوگرم)   ۱۱۸۰

استاندارد آلایندگی       یورو ۵

تایر (اینچ)   ۱۷

طراحی بدنه و کابین رنو کپچر

کپچر از همان پلتفرمی استفاده می‌کند که پیش از این در خودروهای نیسان جوک و رنو کلیو به‌ کار گرفته شده بود. این خودرو با طول۴۱۲۲ میلی‌متری خود، اندکی از هاچبک کلیو با طول۳۹۸۶ میلی‌متر طویل‌تر؛ اما به‌ میزان اندکی از نیسان جوک ۴۱۳۵ میلی‌متری کوتاه‌تر است.

 

این خودرو زیر نظر لارنس ون‌ دن‌ اکر، مدیر واحد طراحی کمپانی رنو طراحی شده است و بنویت بوشارد، مدیر واحد تولید رنو از آن به‌عنوان «کراس‌اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می‌کند که «بسیار کاربرپسند» است. در نمای خارجی رنو کپچر از دو رنگ استفاده شده است و طراحی آن از بسیاری لحاظ به رنو کلیو، برادر کوچک‌تر این خودرو شباهت دارد؛ چراغ‌های جلویی که تا بخش جانبی خودرو کشیده شده‌اند، نشان بزرگ رنو که در دماغه‌ی خودرو نصب شده است و انحنای جانبی جذاب، از جمله‌ی شباهت‌های بین دو خودروی یادشده هستند.

 

در نمای عقب خودرو، چراغ‌های کوچک و عریض رنو کپچر به‌ همراه ستون‌های انتهایی پنجره‌ها که به سمت بالا کشیده‌ شده‌اند بر پویایی و جذابیت آن افزوده‌اند؛ درحالی‌که قوس‌ عریض و برجسته‌ی چرخ‌های آن، حس خودرویی اسپرت را القاء می‌کنند. روی‌هم‌رفته طراحی نمای خارجی رنو کپچر بسیار جذاب و خاص است و نمی‌توان ایراد خاصی از این لحاظ به آن وارد کرد. کپچر خودرویی است که با طراحی چشم‌گیر و زیبا، می‌تواند نگاه‌ها را به‌ سوی خود معطوف کند. طبق ادعای رنو، این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است تا نقش خودرویی چندمنظوره (MPV) را داشته باشد.

 

رنو برای هماهنگی بهتر نمای داخلی و خارجی کپچر، در داخل کابین نیز از دو رنگ استفاده کرده است. متأسفانه فضای داخلی این خودرو به‌اندازه‌ی نمای خارجی آن جذاب نیست و طراحی بسیار ساده‌ای دارد. مواد به‌کاررفته در ساخت بخش‌های مختلف کابین مانند داشبورد و کنسول از نوع پلاستیک سخت هستند و کیفیت چندان بالایی ندارند.

با وجود ابعاد کلی کوچک کپچر، ارتفاع نسبتا بلند آن، فضای مناسبی برای سر سرنشینان ردیف جلو و عقب خودرو فراهم کرده است. فضای در نظر گرفته‌شده برای پاهای سرنشینان نیز کافی به‌ نظر می‌رسد. البته امکان جابه‌جایی صندلی‌های عقب نیز برای تنظیم فضای پا برای سرنشینان عقب فراهم شده است؛ به‌ لطف این قابلیت می‌توان حجم فضای بار را نیز بسته به نیاز، بین ۳۷۷ و ۴۵۵ لیتر تغییر داد.

 

در حالت کلی، اگرچه کابین رنو کپچر طراحی ساده و مناسبی دارد؛ اما برخی رقبای آن اعم از پژو ۲۰۰۸، طراحی جذاب‌تر و چشم‌نوازتری دارند. کراس‌اوور پژو به‌ لحاظ کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین نیز به رقیب فرانسوی خود برتری دارد. البته کابین کپچر مشکلات دیگری نیز دارد؛ طبق نظر برخی کارشناسان، صندلی‌های کپچر در ارتفاع نسبتا پایینی قرار گرفته‌اند و از این رو سوارشدن به این خودرو، چندان حس یک خودروی کراس‌اوور را به سرنشینان منتقل نمی‌کند؛ ضمن آنکه برخی دید شیشه‌ی عقب خودرو را مناسب نمی‌دانند و از این رو استفاده از دوربین عقب را توصیه می‌کنند.

امکانات رفاهی رنو کپچر

رنو کپچر از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی بهره می‌برد که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون کروز کنترل و سیستم محدودکننده‌ی سرعت، سیستم مصرف بهینه‌ی پیشرانه (ECO-Mode)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل حرکت در سربالایی‌HSA، سنسور پارک و دوربین دنده‌عقب، سیستم ورود و خروج با کارت، استارت هوشمند و سیستم پایش فشار تایرها اشاره کرد.

رنو به این کراس‌اوور قابلیت‌های دیگری نظیر برف‌پاک‌کن‌ خودکار مجهز به سنسور باران، سیستم قفل ضد سرقت، آینه‌های جانبی الکترونیکی و مجهز به گرم‌کن، سنسور اتوماتیک نور چراغ‌ها و صندلی‌های جلوی مجهز به گرم‌‌کن نیز اضافه کرده است. سیستم سرگرمی رنو کپچر شامل مواردی همچون نمایشگر ۷ اینچی لمسی، پورت USB و AUX، بلوتوث، چهار اسپیکر و سیستم موقعیت‌یابی جی‌پی‌اس است، ضمن آن که امکان اتصال گوشی‌ هوشمند نیز به این سیستم وجود دارد.

 

ایمنی رنو کپچر

شرکت رنو کراس‌اوور زیبای خود را به مجموعه‌ای متنوع از سیستم‌های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، قفل مرکزی و ورود بدون کلید و در نهایت کمربند ایمنی جلو به همراه پیش‌کشنده اشاره کرد. رنو کپچر از چهار کیسه‌ی هوای ایمنی بهره می‌برد؛ دو کیسه‌ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه‌رو بر عهده دارند. کیسه‌های هوای جانبی نیز از بدن سرنشینان ردیف جلو در برخوردهای جانبی محافظت می‌کنند.

 

رنو کپچر / renault captur

 

رنو کپچر در تست‌های سال ۲۰۱۳ موسسه‌ی Euro NCAP موفق به کسب پنج ستاره‌ی ایمنی شد؛ نمره‌های کسب‌شده توسط این خودرو در آزمون یادشده بدین شرح است:

 

محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: ۸۸ درصد

محافظت از سرنشینان خردسال: ۷۹ درصد

محافظت از عابران پیاده: ۶۱ درصد

سیستم‌های ایمنی و کمکی راننده: ۸۱ درصد

تجربه‌ی رانندگی رنو کپچر

سیستم تعلیق کپچر در سرعت‌های پایین عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌خوبی ارتعاش‌های حاصل از ناهمواری‌های جاده را جذب می‌‌کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت‌ترین تجربه‌های سواری را در کلاس خود ارائه می‌دهد؛ اما در سرعت‌های بالا و حین گذر از پستی‌ها و بلندی‌ها، عملکرد سیستم تعلیق خودرو، کمی با مشکل مواجه می‌شود.

 

 

 از آنجایی که کپچر بر مبنای برادر کوچک هاچ‌بک خود، کلیو، توسعه داده شده است؛ هندلینگ آن نیز تا حدودی به خودروی یادشده شباهت دارد؛ این کراس‌اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ‌ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ‌دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی‌های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان‌پذیری است.

چنانچه پیشرانه در حال کار در دورهای موتور بسیار بالا نباشد؛ صدای آن به‌خوبی حذف می‌شود و در داخل کابین شنیده نمی‌شود. ضمن آنکه نویزهای محیطی و جاده‌ای در داخل کابین در حد آزاردهنده‌ای به‌ گوش نمی‌رسد. از همین رو سواری آرام و راحتی توسط کپچر برای سرنشینان به ارمغان می‌‌آید.

کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش


کپچر را می‌توان یکی از کراس‌اوورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز محسوب می‌شود. این خودرو در حال حاضر جزوی از محصولات ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید و شامل گارانتی ۳ ساله‌ی این شرکت نیز می‌شود ؛ اما با توجه به راه‌اندازی قریب‌الوقوع خط تولید پژو ۲۰۰۸ در واحدهای تولید ایران‌خودرو، ممکن است رنو نیز نسبت به همکاری با سایپا یا اطلس‌خودرو جهت مونتاژ آن در ایران اقدام کند.

به‌طور کلی مالکان رنو کپچر از عملکرد پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی آن رضایت دارند و عمده‌ی شکایات آن‌ها به نوردهی نامناسب چراغ‌های هالوژنی، عملکرد نامناسب سیستم تعلیق عقب و انتقال تکان‌ها به سرنشینان ردیف عقب، کیفیت نامطلوب مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد و کیفیت پایین سیستم صوتی خودرو بازمی‌گردد.

  • kia mo
  • ۰
  • ۰

چه ماشینی بخریم؟


اینکه چه ماشینی بگیرید، به خیلی مسائل ربط دارد. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

- اینکه چقدر می‌خواهید هزینه کنید.


- اینکه می‌خواهید ماشین را نگه دارید یا بعداً بفروشید؟ (مثلاً ماشینی مثل پراید خیلی خوب فروش می‌رود. اما اگر شما تیبا بخرید، بعداً ممکن است در فروش آن به مشکل بربخورید)

- اینکه روحیات شما با کدام نوع ماشین‌ها سازگارتر است. (مثلاً ممکن است شما ماشین کوچکی مثل ۲۰۶ را ترجیح بدهید به ماشین بزرگی مثل پژو پرشیا. یا اینکه مثل بنگاه‌دارها بگویید کلاس پرشیا بسیار بیشتر از ۲۰۶ است)

- اینکه از ماشین چه انتظاراتی دارید. (ماشینی می‌خواهید که فقط راه برود؟ یا اینکه آرامش می‌خواهید؟ مثلاً تمام کسانی که در ۲۰۶ نشسته‌اند می‌دانند که این ماشین کوچک‌ترین ترک‌های خیابان را هم لمس می‌کند و دائم شما در حال بالا و پایین پریدن هستید! پراید و تیبا و L90 هم همینطور. اما پرشیا آنقدر نرم با شما رفتار می‌کند که احساس نمی‌کنید که در دست‌انداز افتاده‌اید. یا نفوذ نکردن هوای سرد و گرم به داخل ماشین چقدر برایتان مهم است!؟ مثلاً من در پراید خواهر یا برادرم همیشه یخ می‌زدم! اما در پرشیا حتی بدون بخاری هوا خیلی طبیعی است)

- مصرف سوخت ماشین چقدر برایتان مهم است؟ (اگر خیلی با ماشین کار دارید، باید بدانید که ماشین مورد نظر شما چقدر سوخت مصرف می‌کند؟ مثلاً پرشیا اینطور که می‌گویند یکی از پرمصرف‌ترین‌هاست. اما ۲۰۶ و پراید، به خاطر سبک‌تر بودن مصرف کمتری دارند)

- دوگانه می‌خواهید یا تک‌سوز؟ (به نظر من بهتر است دوگانه بگیرید. البته حواستان باشد که «پایه گازسوز» باشد. یعنی موتور برای سوختن گاز بهینه شده باشد نه اینکه موتوری که بنزینی بوده را گاز در آن بسوزانند)

 

  • kia mo
  • ۰
  • ۰

قیمت محصولات برلیانس

H230

دنده‌ای

1396                                                                        38.5

1395                                                                        36

1394                                                                        34.5

اتومات

1396                                                                        44.5

1395                                                                        41

1394                                                                        39.5

H330

دنده‌ای

1396                                                                        44.5

1395                                                                        43

1394                                                                        41

اتومات

1396                                                                        52

1395                                                                        47.5

1394                                                                        45.5

V5

1394                                                                        70

1393                                                                        66.5

H320

اتومات

1396                                                                        50

1395                                                                        46

1394                                                                        44

دنده‌ای

1396                                                                        44

1395                                                                        42

1394                                                                        40

 

 

  • kia mo
  • ۰
  • ۰



  • kia mo
  • ۰
  • ۰


2015                                        152

2014                                        143

2013                                        130

2012                                        122

2010                                        85

2009                                        74

  • kia mo
  • ۰
  • ۰


اگر چه خودرو در ایران دیگر یک کالای سرمایه ای به حساب نمی آید و به کالای مصرفی تبدیل شده است اما همچنان برخی دوست دارند خودروهایی خریداری کنند که در صورت نیاز به سرعت بتوان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند خودروهایی خریداری کنند که در زمان فروش با کمترین افت قیمت در بازار روبه‌رو شوند. در این زمینه بسیاری از فعالان بازار عنوان می‌کنند که متقاضی خودروی چینی باید هر نوع افت قیمتی را پس از خرید پذیرا باشد چرا که خودروهای چینی دست دوم نه تنها خریداری ندارد بلکه در هنگام فروش قیمت آنها نیز بسیار افت می‌کند. افت قیمت خودرو دست دوم و نو جزء مواردی است که باید به هنگام خرید بدان توجه وافر داشته باشیم.

 

در این زمینه این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی از خودروها در زمان فروش، به سرعت و با کمترین افت در بازار به فروش می‌رسند ولی برخی دیگر با افت قیمت زیاد و زمان انتظار طولانی خصوصا در نوع دست دوم مواجه می‌شوند.

 

بر این اساس شاید برخی از مشتریان قصد دارند که خودروی خود را برای چندین سال نگه داشته و یا به نوعی مصرف‌کننده واقعی خودرو باشند که افت قیمت شاید برای چنین مشتری مهم نباشد، حال آنکه برای برخی دیگر از متقاضیان که زود به زود خودروی خود راعوض می‌کنند، خرید خودرویی که در زمان فروش کمترین افت قیمت را داشته و سریع نیز به فروش برسد، بسیار مهم است. حال این سوال برای برخی از متقاضیان مطرح است که چه خودرویی به سرعت قابل نقد شدن است و خریدار هر وقت اراده کند، برخلاف خودروهای چینی می‌تواند آن را تبدیل به پول کند. در این زمینه اگر بخواهیم خودروهای پرطرفدار را نام ببریم، می‌توانیم از شرکت سایپا، خودروی پراید و تیبا، شرکت ایران خودرو، پژوپارس، پژو 206 و تندر 90 و شرکت پارس خودرو هم خودروی ساندروی استپ وی و معمولی را مورد توجه قرار دهیم. اینها خودروهایی هستند که مشتریان برای خرید این خودروها میل و رغبت بیشتری نشان می‌دهند.سایت افکار نیوز چندی پیش در گفت‌وگو با یک کارشناس به افت و خیز خودروهای نو و دست دوم در هنگام فروش پرداخت به‌طوری که این کارشناس تاکید کرده که در خانواده پژو پارس فروش نوع دست دوم مدل معمولی با افت قیمت کمتری مواجه می‌شود.

 

به‌طور مثال یک خودروی پارس ال ایکس در نوع صفر کیلومتر 5/ 42 میلیون تومان و پارس معمولی 37 میلیون در بازار آزاد به فروش می‌رسند ولی در زمان فروش و با 5 هزار کیلومتر کار کرد پارس معمولی حدود 35 و پارس ال ایکس به قیمت 38 میلیون به فروش خواهند رسید. بنابراین مشاهده می‌کنید پارس ال ایکس افت 5/ 4 میلیونی و پارس معمولی 2 میلیون در زمان فروش افت قیمت خواهند داشت. وی همچنین در مورد خودروهای ایران خودرو اظهار داشته که در خانواده پژو 206 نیز علاوه بر اینکه همین قاعده وجود دارد اما خودروهای هاچ بک نیز در زمان فروش افت قیمت کمتری را نسبت به نوع صندوق دار خواهند داشت، به‌طور مثال پژو 206 هاچ بک تیپ پنج 38.8 و پژو 206 وی8 صندوق دار 39.4 میلیون در نوع صفر قیمت دارند ولی همین خودرو با 3 هزار کیلومتر کار کرد در تیپ 5 به قیمت 37 میلیون تومان و پژو وی 38.8 میلیون در بازار به فروش می‌رسند و بنابراین افت قیمت 206 هاچ بک نسبت به نوع صندوق دار در بازار کمتر است.اما در این گفت‌وگو همچنین عنوان شده که در خانواده تندر 90 نیز آنچه که در بازار دست دوم بهتر خرید و فروش می‌شود، مربوط به نوع دنده‌ای و فول این خودرو است.در خانواده سایپا خودروهای تیبا و تیبا 2 نیز در نوع صفر به خوبی خرید و فروش می‌شوند، ولی در بازار دست دوم تیبای صندوق‌دار وضعیت بهتری را خواهد داشت. 

  • kia mo
  • ۰
  • ۰

مقایسه 206 و 405

مشخصات

۲۰۶ پژو

پژو 405 SLX

توان (اسب بخار)

۱۰۸

۱۰۸

گشتاور (نیوتون متر)

۱۴۲

۱۴۲

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)

۷.۵

۷.۵

شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)

۱۲.۶

۱۳.۲

جرم خالص (کیلوگرم)

۱۰۹۶

۱۱۴۲

ظرفیت باک (لیتر(

۵۰

70

ظرفیت صندوق عقب (لیتر(

۲۴۵

۴۷۰

نوع گیربکس

تیپ‌ترونیک

دستی

سرعت بیشینه

۱۹۰

۱۹۰

سیستم تهویه مطبوع

اتوماتیک

معمولی

استاندارد آلایندگی

یورو ۳

یورو ۴ بهینه

بالابر برقی شیشه

همه‌ی شیشه‌ها

شیشه‌های جلو

صندلی

قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه

تنظیم اهرمی

آیینه‌های جانبی

دارای حسگر دماسنج

بدون حسگر

سیستم کنترل بخار بنزین

دارد

ندارد

ایموبیلایزر

دارد

دارد

۲۰۶ تیپ ۶ و 405 SLX از بسیاری جهات مشابه‌اند. اما در جدول زیر مقایسه خودرو 206 و 405 آورده شده است.







 

  • kia mo